Přejít na menu Přejít na obsah

Aktuálně


Válečné hry miniatur

Zapomeňte na figurky z Člověče nezlob se. Jsme ve světě válečných her miniatur. Armády postupují vstříc nepříteli, jednotliví bojovníci i velké skupiny útočí a bojiště je plné kouzel, monster, zbraní a obětí válečného střetu. Válečné hry miniatur vám přináší fanouškovské sdružení Pod Kotlem nebo firma Tomovy hry. Přijď si vyzkoušet nové hry a seznámit se s hráči.

Herna Pod Kotlem založena v létě roku 2010. Zaměření: sběratelské karetní hry, deskové hry, wargaming a RPG. Sídlo: Havlíčkova 107 v Jihlavě, v budově bývalé kotelny. Pravidelné akce každý víkend a nepravidelné v průběhu celého týdne.

Tomovy hry nabízejí široký sortiment stolních her a specializují se i na velký výběr figurkových her.

MERCS

MERCS je sci-fi skirmish hra s miniaturami. Jedním z autorů je bývalý příslušník americké námořní pěchoty, který do hry přenesl taktiku boje speciálních jednotek. Druhý z týmu je výborný výtvarník Keith, který dal hře atmosférickou grafiku.

Píše se rok 2183 po Kristu, svět ovládá devět korporací a dohromady se dvěma nekorporátními organizacemi soupeří o moc a profit buďto prostřednictvím obchodu, právníků či ozbrojených jednotek, kterým se říká MERCS.  Vzhledem k tomu, že zábavnější než souboj právníků, budou souboje ozbrojených jednotek, je tak jádrem hry střet dvou pětičlenných MERCS týmů. Na bitevním poli se tak nepohybují žádné obrovské armády či vozidla a vše co nováček potřebuje, je starter pack jedné ze zatím vydaných frakcí , která je mu podobou, původem a stylem hry nejblížší. Dále pak už jen stažení pravidel z internetu nebo zakoupení pravidel v podobě krásné knížky v pevných deskách se spoustou ilustrací. Knížka je spíš ale sběratelská záležitost a na proniknutí do hry vám postačí 20 minut s jiným hráčem.  V současné době je blíže známo 8 frakcí. (CCC, Kem-Var, USCR, sefadu, Keizai Waza,FCC, Texico a IOS (někdy označováno jako ISS)).

Cíl hry se odvíjí od zvoleného typu hry. Může se jednat o standardní deathmatch, splnění určitého objektivu (obsadit určitý bod, donést dokumenty na určité místo) či určitého úkonu v rámci scénáře (doprovod VIP osoby do bezpečí). Povětšinou se v rámci plnění úkolů hraje na šest kol. Koncem šestého kola se hra vyhodnotí a dle toho, jak a které úkoly byly splněny jsou přiděleny body. Hra trvá 60-90 minut.

www.mercshra.cz

Flames of War

Stolní strategická hra, ve které se můžete vžít do role jednoho z generálů 2. světové války na západní nebo východní frontě a ve Středomoří, případně jednoho z velitelů během konfliktu ve Vietnamské válce. Hraje se s modely v měřítku 1:100 (letadla 1:144) na hracím stole cca 120 x 180 cm. Modely jsou nenabarvené a je třeba je před hrou alespoň slepit. Ke hře se obvykle také používají miniatury terénu. Každá armádní jednotka má ve Flames of War svojí bodovou hodnotu a také morálku. S kamarádem se dohodnete, na kolik bodů chcete Flames of War hrát (na začátku Vám stačí bitvy s armádami na 600 nebo 750 bodů). Poté si vyberete armádu, za kterou chcete hrát, podle jedné z knih, kterou doporučujeme před výběrem armády pořídit. Hrát můžete i s nenabarvenými modely, lépe ale samozřejmě vypadají modely nabarvené. Náhodně určíte podle pravidel terén a vyberete scénář, popřípadě zrekonstruujete historickou bitvu. Poté stačí jen porazit Vašeho protivníka!
Jak začít s hrou, naleznete v pravidlech Flames of War: Rulebook nebo na některé prezentaci hry. Orientační překlad pro základní pravidla existuje i v českém jazyce. Hra má u nás stabilní fanouškovskou základnu, podebatovat o ní a seznámit se s dalšími hráči můžete například na diskusním serveru www.hofyland.cz.

Warhammer

Warhammer je stolní strategická hra s miniaturami odehrávající se ve fantasy světě plném udatných bojovníků, bájných monster, magie a kouzel. Jste generálem velícím armádě detailně propracovaných a krásných miniatur vojáků. Figurkami v jednotkách pohybujete po bitevním poli (deska s různými prvky terénu) a podle pravidel útočíte na protivníka. Hrát můžete buď samostatné bitvy, nebo celou kampaň. Cílem hry je vždy dosažení předem stanoveného úkolu. Může se jednat například o dobytí vesnice, obsazení co největšího území, udržení výchozích pozic, probití se z obklíčení či jednoduše totální zničení armády nepřítele. Můžete také dopředu připravit stručný scénář bitvy. Záleží na samotných hráčích, jak si průběh hry přizpůsobí svým představám.

Kromě bojování samotných bitev tkví kouzlo v možnosti si vybírat, upravovat a barvit své figurky, tvořit terény, připravovat strategii a taktické plány pro bitvy. Můžete dát své armádě jedinečný vzhled. Vždy najdete další nevyzkoušené manévry, taktické postupy a další strategie, které můžete vymýšlet, nacvičovat a použít proti nepříteli. Při volbě armády můžete vybírat z velkého množství různých ras: temné a zlobou zaslepené bytosti jako Skaveni, válečníci Chaosu, hrůzu nahánějící Nemrtví, divocí Dark Elfové či bojem a válkou posedlí Orkové a Goblini čekají. Nebo se můžete postavit na stranu dobra a postavit se do čela armád prastarých Elfů, hrdinných bretonských rytířů, zatvrzelých Trpaslíků či dalších.

Warhammer 40000

Po deset tisíc let sedí nesmrtelný Císař na Zlatém Trůnu. Je to pán lidstva z vůle bohů a vládce milionů planet z moci svých nevyčerpatelných armád. Je uctíván nevyčíslitelnými miliardami a pouze jejich žal a oběti udržují Jeho božské ostatky naživu. Je zárukou pokračování lidského rodu tváří v tvář nepřátelské galaxii Ze zničených ruin Terry, oplývajícími nesčetnými poutníky a funkcionáři, vládne svému impériu. Toto jsou temné časy pro lidské Impérium. Pouze silní a krutí přežijí. Vnitřní i vnější nepřítel neustále hledá cestu ke svrhnutí vlády nesmrtelného Císaře, ve chvíli ničíc to, co se tvořilo po milénia krví hrdinů. Velký Požírač přichází z míst mimo naši galaxii, hnaný svým neukojitelným hladem stravuje vše, co bylo před ním. Orkští divoši rozšiřují svá barbarské teritoria, aby mohli více drancovat a zabíjet. Mstiví Eldaři citují své prorocké vize stejně tak jako přepadávají a ničí. Mezitím se opět formuje starověké zlo, jenž bylo zapečetěno ve svých hrobkách od úsvitu stvoření. Obyvatelé Warpu, říše nočních můr existujících za křehkým závojem reality, neustále hledají cestu k zotročení nebo zničení lidstva. Padlí válečníci legendárních časů se vrací z Oka Hrůzy, aby svrhli Impérium svého bývalého pána. Démoni nepředstavitelných sil se snaží dosáhnout svých strašlivých cílů pomocí lidských přisluhovačů. Proti těmto četným hrozbám stojí superválečníci Vesmírných Mariňáků, mocné lodě Imperiálního Námořnictva, agenti svaté Inkvizice a nevyčíslitelná síla Imperiální Gardy, ale i tak je každým rokem stále více světů ztraceno. Císařovo světlo pohasíná a nepřátelé lidstva se kolem stahují jako mrchožrouti. Nekonečná noc přichází.

Tuto propracovanou vizi budoucnosti stvořila britská firma Games Workshop Ltd. Warhammer 40000 je především stejnojmennou figurkovou hru, simulující bitvy kruté budoucnosti. V dokonalých reáliích se utkává pěchota, dělostřelectvo i tanky. Díky mnoha zajímavým pravidlům lze vytvářet velmi variabilní scénáře.

Další hry v rámci WH40000

Necromunda: Bojová hra s prvky RPG. Hráč si buduje gang, který se snaží přežít v nejhorší části úlů Nekromundy. Jen nejsilnější má šanci zvítězit a získat peníze. Velkou výhodou Necromundy je kompatibilita figurek a velmi podobná pravidla s Warhammerem 40000.

Inkvizitor: Podobně jako v Nekromundě zde vedete skupinu postav, ale děj se může odehrávat takřka kdekoli a vše se točí okolo tajemné imperiální Inkvizice. Hra používá větší a detailnější modely.

Battlefleet Gothic: Simuluje bitvy gigantických vesmírných lodí v nekonečné prázdnotě vesmíru.

Epic: Simuluje souboje obrovských armád. Zde nereprezentuje jeden model jednoho vojáka, ale rovnou celé oddíly. Díky jinému měřítku je možné nasadit obrovské válečné stroje, které by se na běžné bojiště jinak nevešly.

Malifaux

Taktická hra s nádhernými 32 mm miniaturami, založená na vtipných a zajímavých charakterech. Svět Malifaux lze prý popsat jako Steamviktorianhororwestpunk odehrávající se na Zemi, nebo mimo ni, v alternativní historii. Je to svět, ve kterém funguje magie více než v našem. Čím více se zlepšoval technický vývoj, tím těžší bylo magii provozovat. Proto se v roce 1787 spojili nejmocnější praktikanti toho času a našli „skulinu“ do jiného světa, ze kterého proudila stále silná magie. Rozhodli se, že skulinu otevřou. Spousta lidí umřela v obrovských bolestech ve výbuchu syrové magické energie, než se utvořila jakási rovnováha mezi dvěma realitami. Zůstala Trhlina. Průzkumné týmy nalezly na druhé straně Trhliny město, ne nepodobné těm naším, ale ani po dvou týdnech průzkumu tam nenašli žádnou žijící věc, žádné lidi, ani zvířata. Ale ani žádné stopy po boji nebo destrukci. Poté tam poslali vědce a výzkumníky, kteří přeložili název města Malifaux a nápisy na tamějších budovách. Některé z nich byly obyčejné, ale jiné jim nedávaly smysl: mechanická magie, mrtvá chirurgie, ... Začali prozkoumávat i okolí města a našli tam zářící drahokamy se silnou magickou energií. I když to bylo velmi riskantní, začali je používat jako zdroj energie pro kouzlení. Tyto kameny se ale vyčerpávaly, ale podařilo se zjistit, že když jsou v blízkosti umírajícího člověka, zase se dobíjí. Začali jim proto říkat Kameny duší – Soulstones. Po šesti měsících průzkumu otevřeli Malifaux pro běžnou populaci. Do města se přesunulo spousta praktikantů magie, a vypadalo to, že záchrana magie v našem umírajícím světě je na dosah...

Vše v Malifax se točí kolem Soulstonů - Kamenů duší, které se těží v Malifaux a ze kterých lze získat obrovskou magickou moc. Hráči ovládají skupinky charakterů, které s nimi mají co do činění a potulují se po Maifaux světě, ať už z jakéhokoliv účelu. Vybírat lze z 5 frakcí a jejich podskupin: Arcanists – mágové, přírodní elementy, zvířata a steampunk stroje. Ressurecionist – nemrtví, smrt a oživování. Neverborn – démoni a divné stvoření, která neměli nikdy spatřit světlo světa. Outcast –Žoldáci, namakaní odpadlíci s bezduchou magii při které zůstává rozum stát. Guild – ochránci lidí a politiků a všeho, co k tomu mohou potřebovat. Postavy mezi frakcemi lze dle pravidel kombinovat. Každá postavička je unikátní, má spoustu schopností a kouzel a je vhodná na něco jiného. Standardní hra se hraje s jedním velitelem tzv. Masterem a 4-8 modely. Lze hrát i větší formát se dvěma Mastery. Vybírat můžete zatím z cca 120 modelů a každý měsíc jich několik přibývá. Každý hráč má na každou hru nějaký cíl a několik cílů vedlejších. Cíle hlavní jsou známé protihráči a cíle vedlejší být nemusí. Pokud nejste schopni splnit hlavní cíl hry, tak můžete vyhrát když splníte cíle vedlejší a nebo zabráníte protivníkovi splnit cíle jeho.

Cílů hry je velmi mnoho, od jednoduchých typu zabít cizího velitele, ukrást poklad, přežít, udržet pozici po složité, kdy máte něco udělat, něco někam donést, s někým interagovat a přežít. Prostředí hry se také mění. Jednou hrajte ve městě, po druhé v dolech, po třetí v bažině, po čtvrté v divadle atd. V různých prostředích se stávají různé věci. Při každé hře vzniká originální mix cílů a prostředí. Postavy se během hry pohybují po herní ploše, plní cíle hry, bijí se, střílí, čarují nebo používají různé schopnosti, takže o zábavu není nouze. Vtipné jsou také názvy schopností.
Hra má unikátní mechaniku bez kostek. V Malifaux se používá balíček karet tzv. Fate deck, který obsahuje jak dobré, tak špatné karty. Místo házení kostkou taháte karty. Hra je velmi snadná na naučení, možnosti hry jsou obrovské a v porovnání s ostatními je levná na pořízení. Ve světě i v ČR si získává velkou popularitu.